Je vhodným cílem pro metodu SEO Seznam vyhledávač?

Jednou z nejčastěji využívaných metod propagace je dnes bezesporu metoda optimalizace internetových stránek pro vyhledávače, známá také pod svou anglickou zkratkou SEO. Jedná se o proces, kdy se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objeví odkaz daného webu v seznamu výsledků na jednom z prvních míst.

 

Tím se zvýší návštěvnost oné stránky a tedy i zisk. Každý z těchto návštěvníků je totiž zároveň potenciální zákazník. A čím více jich je, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí.

 

seo3

 

Jednou ze základních součástí této metody je pak analýza klíčových slov. Ta určí, která slova či výrazy z daného oboru jsou nejčastěji vyhledávána, a také jak často. Má to však háček, a to ten, že tato data se mezi jednotlivými vyhledávači velmi liší. Je tedy důležité se rozhodnout, na který se zaměřit.

 

Samozřejmě by se dalo snadno odpovědět, že nejlepší volbou je ten nejpoužívanější. Je tomu ale vždy tak? Například Google je bezesporu tím celosvětově nejužívanějším. Avšak v našich končinách je používanější náš Seznam.

 

Zde tedy záleží na tom, zda chceme cílit na mezinárodní trh, v kterémžto případě je vhodnější zaměřit se na Google, nebo zda je náš produkt určen výhradně pro český trh. V tom případě je bezesporu vhodnějším cílem pro SEO Seznam https://www.seolight.cz/.

 

seo1

 

Je však třeba poznamenat, že ve většině případů se vyhledávané výrazy příliš neliší. Problémem je zde četnost. Například český výraz asi nebude Googlem v celkovém poměru tolik vyhledávaným, jako v Seznamu. A samozřejmě to platí i naopak.

 

Také je třeba říci, že ne všechny skupiny obyvatel používají stejné vyhledávače. Například mezi mladými lidmi bude používanější Google, zatímco starší generace bude spíše používat Seznam. Je tedy nutné uvážit i cílovou skupinu a její chování.

 

Jak je vidět, ani tento krok není jednoduchý. Je dobré jej řádně promyslet, případně to svěřit odborníkovi. Tak budete mít jistotu, že nezvolíte špatně.